La conservació del medi ambient i la sostenibilitat és primordial per al Grup. Per això, es dóna suport a diverses organitzacions col·laborant en diferents projectes d'aquest àmbit que actuen directament al terreny.

Fundació Vicente Ferrer

Col·laborem amb la Fundació Vicente Ferrer a través d'un projecte del sector Ecologia, en el districte de Anantapur, estat de AndhraPradesh, Índia. Concretament en la regeneració ecològica i desenvolupament mediambiental mitjançant la construcció d'un embassament amb capacitat de 28.220 m2, que contribuirà a la millora de la disponibilitat de recursos hídrics per cobrir les necessitats agrícoles i ramaderes dels habitants del poble de Pinnepalli. L'aigua recollida permetrà regar un total de 21 hectàrees, beneficiant a 375 famílies de la zona. L'estructura té una durabilitat assegurada d'almenys 20 anys.

ONGAWA

Tot just el 4% de les llars rurals de Tanzània té electricitat. Un innovador projecte impulsat per ONGAWA permet generar electricitat a partir de la pellofa del gra d'arròs, el principal cultiu de la zona, donant llum a 120 llars, 11 negocis i 7 institucions. El projecte "Arròs que il·lumina", guanyador del concurs "Acció 50", s'adreça a joves i dones d'aquesta comunitat.

SÈLVANS

Des de 2016 participem en el projecte "Boscos que curen" per a la definició d'un itinerari forestal terapèutic a Catalunya, amb una repercussió positiva no només en els boscos, sinó en la salut de les persones en gaudeixen.

Llegir post del Blog de Caixa d'Enginyers "Sèlvans: Persones que cuiden els boscos"

ESADE

La Fundació col·labora en l'Institut d'Innovació Social d'ESADE a l'estudi "Transició cap a una economia baixa en carboni", mitjançant el qual es pretén sensibilitzar la població en temes relacionats amb la petjada de carboni i els seus efectes en el canvi climàtic. L'estudi es centra en els sectors financer i alimentari.

Consultar l'Informe "Transición hacia una economía baja en carbono"

WORLDREADER-ACNUR

La col·laboració amb Worldreader-ACNUR es basa en el projecte "Blue Box", un programa de digitalització de continguts locals per millorar l'educació dels nens i potenciar la lectura en les seves famílies a través del mòbil. Aquest projecte es desenvolupa en països africans, asiàtics i llatinoamericans.

Més informació al següent enllaç.