Els objectius primordials de la Fundació són, d'una banda, desenvolupar actuacions per a promocionar l'enginyeria dins de la societat i, de l'altra, ajudar i acompanyar els professionals del sector, especialment a aquells que són nous. Per això, col·labora en els següents projectes:

Divulgació i investigació Formació Beques i premis

Divulgació i investigació

Institut de Bioingeniería de Catalunya

La Distròfia Muscular miotònica DM1 afecta a 1 de cada 8.000 adults a Espanya, és la distròfia muscular més severa i freqüent en adults. En l'actualitat no existeix cura.

Col·laborem amb el IBEC en el projecte de recerca del Dr. Javier Ramón que persegueix obtenir en un curt període de temps, un dispositiu (múscul en un xip) que ens permetrà valorar l'eficàcia dels fàrmacs relacionats amb la distròfia muscular de manera personalitzada, sense l'ús d'animals, mitjançant el cultiu de cèl·lules musculars del propi pacient.

La tecnologia "en un xip" implica la creació de dispositius 3D que, en imitar el teixit humà i els microambients únics que es troben en l'organisme, obren noves vies per a la recerca de malalties.

Més informació sobre IBEC al següent enllaç.

Quaderns de Finances i Assegurances.

Aquesta publicació periòdica de caràcter divulgatiu pretén tractar, de manera clara i transparent, diversos temes de l'àmbit bancari amb la intenció que els nostres socis ampliïn la informació sobre economia i finances.

Consell General de Graduats en Enginyeria branca industrial i Enginyers Tècnics Industrials d'Espanya (COGITI).

Patrocinem l'estudi "I Baròmetre Industrial", estudi sociològic del sector de l'enginyeria al nostre país.

IEF- ODF (Observatori de divulgació Financera)

Som promotors de l'Observatori de Divulgació Financera, que té com a objectiu difondre novetats i innovacions que es produeixin en la pràctica dels mercats financers i les seves institucions mitjançant la generació de coneixement

Veure totes les publicacions editades fins a la data aquí

Fundació TecnoCampus

La Fundació dóna suport Tecnocampus, un parc tecnològic i d'innovació. En 2017 ha col·laborat en l'estudi sobre les xarxes socials en empreses catalanes cooperatives i d'economia social, així com en la confecció d'un llibre tècnic amb informació econòmica sobre els 50 anys d'història de Caixa d'Enginyers.

Associació Col·legi Enginyers Industrials de Catalunya (AEIC)

Col·laborem en el desenvolupament de l'estudi "Observatori de l'Enginyeria".

Col·legi Enginyers Industrials de Catalunya (EIC)

La Fundació col·labora mitjançant la promoció de diverses jornades.

Fundación IC-LI, Ingeniería para  la Cooperación

Donem el nostre suport a aquesta Fundació, que promou accions de sensibilització social per potenciar l'equitat de gènere en l'enginyeria.

Cercle per al Coneixement

Col·laborem en l'organització d'activitats per difondre el coneixement empresarial, científic i social.

Asociación Empresarial de Ingenieros Consultores de Andalucía (ASICA)

Som promotors de l'exposició "Quatre segles d'enginyeria espanyola a ultramar" que té lloc a l'Arxiu de les Índies a Sevilla.

Formació

Enginyeria Sense Fronteres

La Federació Espanyola d'Enginyeria Sense Fronteres té com a objectiu construir una societat més justa i solidària, posant la tecnologia a disposició de les persones. Un dels seus objectius és millorar la qualitat de les eines de formació tècnica no presencial per facilitar l'accés a la formació en línia orientada a la cooperació per al desenvolupament de base tecnològica, programa amb el qual hem col·laborat.

Institut Universitari de Ciència i Tecnologia (IUCT)

Col·laboració en el Màster de Creació i Gestió d'Empreses LifeScience.

La Salle

Col·laboració en el projecte "Talent i noves tecnologies", que té l'objectiu de promoure l'esperit tecnològic i innovador entre alumnes de batxillerat.

Real Academia de Ingeniería

Col·laboració en el programa de mentoring "Mujer e Ingeniería" per al foment de l'interès per l'enginyeria i tecnologia en les adolescents. Més de 150 estudiants dels últims cursos de grau i de màster en Enginyeria s'han inscrit en aquest programa el 2017.

ONGAWA

A través d'aquesta col·laboració, donem suport a un projecte que garanteix la sostenibilitat de la gestió de sistema d'aigua de comunitats de Tanzània, mitjançant la formació per a la construcció i manteniment de pous d'aigua, fet que suposa una millora en la qualitat de vida, el desenvolupament comunitari i la protecció del medi ambient en aquesta regió.

Palau de la Música-Orfeó Català

Col·laboració amb el Projecte Social Claver XXI que té com a objectiu fomentar la inclusió social a partir de l'educació i formació musical de nens i joves, des del convenciment del gran poder de transformació personal i social de la pràctica coral.

Beques i premis

Creiem en la formació com a instrument de cohesió social clau per al desenvolupament personal i col·lectiu de les persones i, per això, ens impliquem en l'educació proporcionant beques perquè els estudiants amb potencial acadèmic puguin seguir els seus estudis, independentment de la seva capacitat econòmica.

5a edició Beca Isabel de P. Trabal

A través d'aquesta iniciativa, es va atorgar una beca per al desenvolupament d'un projecte o treball d'investigació amb impacte social en l'àmbit de la ciència, la innovació i la tecnologia. D'entre els 104 projectes presentats es van triar 10 finalistes, concedint la beca de 10.000 € a Jorge Querol Borrás, de la Universitat Politècnica de Catalunya, pel seu treball sobre el desenvolupament d'eines per a la detecció, localització i mitigació de sistemes antiinhibidores de senyal per a augmentar la seguretat dels receptors de GPS i GNSS.

5a edició Premis Fundació Emprenedoria

Apostem per donar suport a empreses start-up per promoure l'emprenedoria entre els joves i donar suport econòmic a empreses tecnològiques pioneres.

En l'última edició dels Premis Emprenedoria es van seleccionar 10 finalistes entre els 61 projectes presentats i el jurat va decidir per unanimitat concedir els tres premis, valorats en 5.000 € cada un, als següents projectes:

INSULCLOCK: és una empresa social espanyola de base tecnològica, constituïda l'any 2014, que dissenya dispositius electrònics i solucions digitals, basades en I+D per tal de millorar el seguiment del tractament de les malalties cròniques com ara la diabetis, l'alteració del creixement, l'esclerosi múltiple o el dolor respiratori, entre d'altres, en les quals es necessita un dispositiu per tal d'administrar la medicació.

CREATSENS: és una eina que permet la generació d'informació clínica rellevant a través d'analítiques de sang, d'una forma simple i confortable. CreatSens té com a objectiu generar una eina capaç de controlar i prevenir problemes relacionats amb el ronyó i d'alertar els metges i pacients. Tenir aquest dispositiu a casa, al consultori del metge o als centres de diàlisi permetrà controlar i prevenir les complicacions renals que no es poden resoldre actualment.

MESBOOK: és una eina per  treballar més, millor i de forma més econòmica, és a dir, per millorar la competitivitat de la indústria espanyola, aconseguint ser més eficients gràcies a la tecnologia i actuant sobre àrees clau. MESbook resol els principals problemes del sector industrial com ara l`alta competència i la pèrdua de competitivitat en el sector industrial de països desenvolupats, la baixa productivitat, les desviacions de costos directes, la qualitat depenent de les persones o els múltiples sistemes de gestió, entre d'altres.

4a edició Concurs "Idees Making Point"

Aquesta iniciativa impulsa el desenvolupament de propostes d'emprenedoria relacionades amb la ciència, la tecnologia i la innovació. Així mateix, fomenta la filosofia del treball col·laboratiu, amb l'ajuda de MOB-Makers of Barcelona.

Després de valorar les 40 propostes rebudes, el jurat va seleccionar els tres projectes més creatius -Al Scope, Biothers i Gain motocicletes), que van rebre una dotació econòmica de 5.000 €, 4.000 € i 3.000 €, respectivament, per fomentar el seu desenvolupament.

IQS. Atorguem beques per a l'excel·lència acadèmica a estudiants per a la realització de grau i / o doble grau en Química, Enginyeria Química i Administració i Direcció d'Empreses.

EIC. Concedim beques d'estudis.

ESADE. Proporcionem beques per a alumnes de programes universitaris.

Escola Sant Gervasi. Al 2017, la Fundació ha patrocinat la sisena edició dels Premis Manuel Arroyo per a joves emprenedors en l'àmbit científic i tecnològic. L'objectiu d'aquests premis és donar suport i impulsar projectes empresarials cooperatius duts a terme per joves emprenedors.

Fundació CIM Barcelona Tech (UPC). Col·laboració en màsters i postgraus de tecnologia i producció de sistemes 3D.

Associació del Museu de la Ciència i de la Tècnica i d'Arqueologia Industrial de Catalunya. Col·laboració en l'organització i el patrocini dels Premis Bonaplata. Els premis tenen com a objectiu reconèixer a aquelles persones i institucions que hagin desenvolupat estudis que suposin una valoració del patrimoni industrial.

Universitats d'Elx, Alcoi i Alacant. Concedim beques d'estudis als estudiants d'aquestes universitats.

Universidad de Vitoria. Col·laborem a través de beques d'estudis als estudiants.

Universidad de Zaragoza. Atorguem beques de mobilitat als joves estudiants.

Universitat de Lleida. Concedim beques d'estudis als estudiants d'aquesta universitat.

Fundació Universitària Balmes de la Universitat de Vic. Col·laboració en la 5a edició dels tornejos territorials de la First Lego League.

Fundació UOC. La Fundació ha col·laborat atorgant dues beques a estudiants de enginyeria.

Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) Donem beques i ajudes a la mobilitat internacional no europea i al fons de préstec UPC Alumni.

Universidad Politécnica de Madrid (UPM). Patrocinem beques d'excel·lència acadèmica i atorguem premis al millor expedient.

Universitat Politècnica de València (UPV). Càtedra València i premis als millors expedients acadèmics.