IDEES INNOVADORES PER AL PROGRÉS

Durant la primera edició del concurs Idees innovadores per al progrés s'han rebut un total de 219 candidatures provinents de diferents comunitats autònomes com Andalusia, Aragó, Astúries, Balears, Canàries, Castella la Manxa, Castella i Lleó, Catalunya, Galícia, Madrid, Múrcia, Navarra, País Basc i València. També s'ha rebut alguna candidatura de l'estranger, en concret de França, del Regne Unit i d'Uruguai.

El comitè d'avaluació, format per 22 membres procedents de diferents disciplines, ha escollit els vuit millors projectes tenint en compte criteris com la viabilitat, la innovació, el potencial de desenvolupament, el respecte al medi ambient, l'impuls per a l'ocupació i la contribució al desenvolupament social. A més a més, seguint una de les premisses de la convocatòria, tots els projectes estan en concordança amb els valors de la Fundació: el compromís amb les persones, la integritat, la sensibilitat social, la cooperació i la proximitat amb la societat.

Des de la Fundació Caixa d'Enginyers volem expressar la nostra satisfacció sobre el nivell tècnic i creatiu dels projectes rebuts, i ens agradaria agrair la contribució a tots els participants. A més del reconeixement econòmic que rebran els primers vuit projectes, els 25 millors seran recollits en un llibre publicat des de la Fundació Caixa d'Enginyers. Aquest llibre veurà la llum el proper any 2014.

Finalment, felicitar tots els guanyadors, citats a continuació.

1er. Abel Maestre i Ana Manovel Sánchez pel projecte "Telecocardiograma"
2on. Bernat Crosas pel projecte "Desenvolupament de nanoetiquetes basades en ADN"
3er. Antonio Pastor pel projecte "SICER" (Sistema de control elèctric remot)

• Accèssit. Jose Luís Gayán pel projecte "Desenvolupament i fabricació de transductors de vibració per la monitorització d'estat de la maquinària"