La Fundació Caixa d'Enginyers en la recerca constant de compromís amb les persones, i en especial amb els seus socis, aposta per potenciar, donar suport i premiar la formació, la investigació, la innovació i l'emprenedoria, dedicant esforços especialment en incrementar les activitats que desenvolupa la pròpia Fundació de manera directa.

La Fundació Caixa d'Enginyers col·labora amb diversos centres acadèmics, facilitant la formació a estudiants mitjançant beques, i premiant l'esforç de les persones a través de la convocatòria de diversos premis. I amb l'objectiu de promoure l'emprenedoria entre els joves, i donar suport econòmic a empreses tecnològiques pioneres per poder desenvolupar els seus projectes, la Fundació Caixa d'Enginyers porta a terme l'edició dels Premis Emprenedoria.