Si tens un projecte empresarial, et donem les eines per desenvolupar-lo.

La Fundació Caixa d'Enginyers posa a disposició 20 beques per al Curs Superior Universitari en Emprenedoria, en col·laboració amb IL3-UB (Institut de Formació Contínua de la Universitat de Barcelona), amb l'objectiu de contribuir al desenvolupament professional de les persones que volen engegar el seu propi projecte d'empresa.

• Un programa pensat per emprenedors
  • 100% pràctic i orientat a resultats
  • Amb un tutor d'acompanyament al projecte durant 6 mesos

Finalitzat el període d'inscripció

Descripció del programa i metodologia pràctica Design Thinking:

La primera tasca de tot emprenedor és trobar una necessitat, un problema prou rellevant que justifiqui la inversió de temps, diners i energia. La segona és contrastar i validar amb el mercat aquelles solucions que queden molt bé sobre el paper, però que sovint no acaben d'encaixar.

Tanmateix, conèixer les eines per desenvolupar aquestes activitats no és suficient. Cal utilitzar-les i desenvolupar unes habilitats específiques que no s'aprenen dins l'aula amb un professor. És essencial sortir de l'edifici i posar fil a l'agulla des del primer dia.

Per tot això, aquest programa aposta per la metodologia Design Thinking: observar tendències, co-crear amb els clients, produir maquetes i prototips,... tot adreçat a generar idees originals i posar-les a prova el més aviat possible.

A meitat del programa s'organitza un Bootcamp amb tots els tutors i alumnes per validar totes les idees de negoci. Un pas fonamental abans de completar un pla de negoci rigorós que té en compte el màrqueting, les operacions, les finances i l'equip de treball.

Es tanca el calendari amb unes sessions especifiques per entrenar els emprenedors en la comunicació de la seva idea de negoci: factor clau per engegar l'empresa.

• Mòdul 1: Entendre el repte
  • Mòdul 2: Solucionar el repte
  • Mòdul 3: Planificar el projecte
  • Mòdul 4: Vendre i comunicar la idea de negoci

El resultat final és un pla de negoci molt perfeccionat, fruit dels experiments i l'aprenentatge en contextos reals, i el desenvolupament de competències clau: treball en equip, creativitat, planificació, resiliència i comunicació efectiva.

L'equip humà el formen 10 professors acadèmics però destaquen (professionals amb anys d'experiència en emprenedoria) i un equip de tutors encarregats d'acompanyar individualment a cada alumne durant els 6 mesos.

Característiques:

• Modalitat presencial. La part presencial es durà a terme a IL3-UB (c/ Ciutat de Granada, 131, de Barcelona).
  • Horari, divendres de 17 a 21 hores, i dissabtes de 9 a 13 hores.
  • Durada aproximada de 6 mesos.
  • Data d'inici: previst pel setembre de 2017
  • Places limitades a 20 participants amb els següents criteris de selecció.

Criteris de selecció:

La valoració es farà a través d'assignació de punts (de 1 a 10) als factors següents:

• Ser soci de la Caixa d'Enginyers: 4 punts
  • Estar en situació d'atur: 2 punts
  • Estudis realitzats:
    Llicenciatura/Grau: 3 punts
    Diplomatura: 3 punts
    Formació Professional: 1 punt
    Màster/Postgrau: 2 punts
  • Experiència professional
    Menys de 5 anys: 1 punt
    Més de 5 anys: 2 punts

Un jurat format per 4 persones (2 membres de la Fundació i els 2 directors del Programa Universitari) farà la valoració de la informació facilitada de cada candidat(a).

Preu del programa:

El preu base per participar en el programa és de 400 Euros.

Són reemborsables al 50% si al finalitzar el curs l'alumne compleix amb els criteris,  d'aprofitament (assistència i qualificació mínima) i es soci de Caixa d'Enginyers: es retornaran 200 Euros.

Condicions per la inscripció:

L'alumne haurà de fer una aportació inicial de reserva de 400 euros, els quals hauran d'abonar-se, mitjançant transferència, al compte de la Fundació abans de començar el programa.

Si l'abonament no es realitza, per part de la persona acceptada en el curs, la seva plaça passarà a l'aspirant  que per número de punts ocupi la següent posició.

La Fundació retornarà el 50% de l'aportació inicial de reserva a tots aquells alumnes que compleixin els requisits establerts que són:

- Assistència mínima d'un 80%
- Aprovar el programa
- Se soci o fer-te soci durant el curs.

La devolució de l'import es farà quan la Fundació disposi de les avaluacions efectuades per l'IL3-UB.

Es obligatori respondre al formulari d'inscripció per accedir al procés de selecció de les beques de la Fundació Caixa d'Enginyers

Finalitzat el període d'inscripció