QUÈ FEM

Fundació Caixa d'Enginyers impulsa de nou el creixement de start-ups innovadores en la IV Edició dels seus Premis Emprenedoria

La Fundació Caixa d'Enginyers ha donat a conèixer aquest dilluns els tres projectes guanyadors de la IV edició dels seus Premis Emprenedoria. L'entitat ha apostat de nou per recolzar a start-ups amb un model de negoci disruptiu sobre la base de projectes professionals relacionats amb l'àmbit de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació.

Les tres start-ups premiades han estat escollides d'un total de 57 empreses que han presentat la seva candidatura al certamen. Un panell d'experts ha estat l'encarregat de valorar la viabilitat i innovació de cadascuna de les propostes per dotar posteriorment amb 5.000€ a cadascuna d'elles amb l'objectiu de continuar incentivant el seu creixement.

Els tres guanyadors han estat TRC (Thermal Recycling of Composites), INVELON TECHNOLOGIES i BIOO. TRC és una empresa de base tecnològica del Consell Superior de Recerca Científica (CSIC) que ha desenvolupat una nova tecnologia capaç de reciclar materials compostos reforçats amb fibra de vidre i carboni.

Per la seva banda, INVELON TECHNOLOGIES actua en el camp de la Biotecnologia mitjançant la creació d'una pròtesi biònica no invasiva amb disseny i impressió en 3D. El prototip guarda una estreta similitud amb el braç humà i no necessita implantació quirúrgica. Finalment, BIOO és un sistema que permet obtenir energia elèctrica a partir de la fotosíntesi de les plantes de forma constant, tant de dia com de nit.